Web vznikl v rámci agilní transformace firmy, jejímž cílem bylo inovovat stávající software a poskytnout zákazníkům přehledný systém na správu produktů. Stávající verze totiž fungovala optimálně jen na desktopu a nabízela pouze omezené funkce. Nový portál byl proto vyvinut primárně v mobilní verzi a přinesl zásadní změny UX, UI i používaných technologií.
Zatímco frontend měli pod palcem naši dlouholetí kolegové z Megumethod, naší úlohou bylo nahradit původní backend za zcela nové řešení. Klíčové bylo hlavně propojení on-premise služeb a Oracle databází s cloudovými službami v Microsoft Azure. Celý proces síťování a přecházení na hybridní model proběhl s ohledem na vysoké bezpečnostní nároky. S nimi souvisela i implementace Azure ADB2C pro přihlašování uživatelů s využitím bankovní identity.
Stojíme i za návrhem celého procesu registrace a ověřování klientů. Dříve totiž ověřování probíhalo pomocí dopisu zaslaného poštou. Přáním společnosti bylo registraci zjednodušit, neboť dopis mnohdy nedošel, uživatel čekání vzdal a registraci nedokončil. V aktuální verzi se tak ověří sám pomocí BankID či dalších osobních údajů, čímž se také snížila vytíženost call centra.
Pro jejich potřeby jsme obstarali monitoring využívající Azure App Insights a Microsoft PowerBI, který sleduje uživatelskou aktivitu. Hlavní myšlenkou bylo získat přehled o využívání webu, aby zákaznická podpora mohla proaktivně kontaktovat klienty, kteří narazili na potíže. V tom jim pomáhá i námi vyvinutá interní aplikace na bázi Microsoft Power Apps, s níž snadněji poskytnou pomoc uživatelům v nesnázích, třeba právě při ověřování registrace.
Výsledkem je na míru ušitý backend v .NET 6 běžící na serverless službě Azure Functions. V obecném měřítku pak intuitivní webový portál, který klientům nabízí okamžitý přístup ke všem produktům v rámci několika kliků.